Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Vores handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Leckafoods. Betingelserne gælder, såfremt der ikke er lavet en anden skriftlig aftale med Leckafoods.

 

Betaling

Alle priser er inklusive moms, men uden leveringsomkostninger. Hos Leckafoods kan du betale med:

Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron og MasterCard

Der anvendes en TLS-krypteret forbindelse til betalingstransaktionen.

Beløbet hæves først, når varerne sendes fra Leckafoods. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Levering

Levering af varer fra Lecksfoods anses for sket, når du som forbruger har fået varen udleveret. Risikoen og ansvaret for varer købt hos Leckafoods overgår først til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Leveringstid og fragtprisen afhænger af forsendelsesmetoden og ordrestørrelsen og vil altid fremgå, når du vælger fragtmetode under bestillingen.

Se aktuelle fragtsatser og leveringstid her.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag:

- Hvor du modtager ordren, eller

- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange, eller

- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele, eller

- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Du har 14 dage til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@healthysnacking.dk. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du skal selv afholde omkostningerne for at returnere pakken, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, eller pakken ikke når frem.

Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den returseddel, der er vedlagt i pakken og sende varen til:

Healthy Snacking ApS

Sundkaj 5, 5. th.

2150 Nordhavn

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

- Varer, hvor plomberingen er brudt.

- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen samt udfylde vores returseddel.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand ved returnering

Hvis du ønsker at modtage fuld refundering, skal alle varer returneres ubrugte og i samme tilstand som du modtog dem. Hvis varerne har mistet værdi, fordi du har brugt dem på en anden måde, der ikke var nødvendig for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsprisen tilbage, afhængigt af varernes handelsværdi. I nogle tilfælde kan dette betyde, at du slet ikke får nogen tilbagebetaling.

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. Vi refunderer betalingen senest 14 dage efter vi har modtaget din returpakke. Bemærk, vi refunder ikke fragtomkostninger du eventuelt har betalt på den oprindelige ordre. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet og restbeløbet refiunderes til dig.

 

Reklamationsret

Når der handles hos os, har du efter købeloven reklamationsret i 24 måneder.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode der er angivet på pakningen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, bedes du kontakte info@healthysnacking.dk, så det videre forløb kan aftales. Skal varen sendes retur, skal det altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Det er en god idé at få en kvittering for afsendelse.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, ordrenummer, navn, telefonnummer samt vores returseddel i udfyldt stand.

 

Priser, tilbud og rabatkoder

Vores kampagner gælder kun i begrænsede perioder eller så længe lager haves. Kampagner, hvor der ikke er oplyst en udløbsdato, gælder maks. 4 uger fra offentliggørelsestidspunktet.

Vi har løbende rabatkoder på kategorier mm. Disse offentliggøres typisk i vores nyhedsbrev. Rabatkoder kan ikke kombineres, og der kan således kun anvendes 1 rabatkode pr. ordre.

Der tages forbehold for udsolgte produkter, trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på info@healthysnacking.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klage-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.02.2023

Kontakt os